ΕΙΣ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΙΝ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

ΑΓΓΕΛΟΙ ΒΑΣΤΑΖΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΘΕΟΤΟΚΟ
Η Υπεραγία Παρθένος Μαρία υπήρξε άχραντος ναός του Σωτήρος και σ’ αυτήν κατοίκησε το Άγιον Πνεύμα και από την αγιότατη μήτρα της έλαβε το ανθρώπινο σώμα ο Υιός του Θεού, ο Οποίος κατέβηκε από τους Ουρανούς. Γι’ αυτό ο σωματικός της θάνατος δεν ήταν θάνατος αλλά Κοίμηση, δηλαδή ένα άμεσο πέρασμα από τη Βασιλεία του Θεού εντός της στη Βασιλεία των Ουρανών και την αιώνια ζωή. Γι’ αυτό η Θεοτόκος ξεπέρασε σε ασύγκριτο βαθμό και τους αγγέλους και τους αρχαγγέλους και όλες τις υπερκόσμιες δυνάμεις με την εγγύτητά της προς τον Θεό και με τα πραγματοποιηθέντα σ’ αυτή θαυμάσια.

Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΕΝΘΡΟΝΗ ΒΡΕΦΟΚΡΑΤΟΥΣΑ
Ο θάνατος της Υπεραγίας Θεοτόκου είναι εορτή και παγκόσμια πανήγυρη με την κοινή και παράδοξη συνάθροιση των ιερών Αποστόλων από κάθε μέρος της γης, με θεολήπτους ύμνους και με τις αγγελικές χοροστασίες γι’ αυτήν. Οι Απόστολοι ακολουθούν μαζί με εκείνους που εγκωμιάζουν το θεοδόχο εκείνο σώμα το οποίο αποτελεί το σεμνολόγημα όλης της κτίσεως. Ενώ ο ίδιος ο Κύριος και Υιός αυτής αόρατα παρών αποδίδει στη μητέρα Του την τιμή, γιατί μόνο αυτή, βρισκόμενη ανάμεσα στον Θεό και σ’ ολόκληρο το ανθρώπινο γένος, τον Θεό τον έκανε υιό ανθρώπου, τους δε ανθρώπους τους έκανε υιούς Θεού. Είναι μία γυναίκα μοναδική αφού απ’ όλες τις γυναίκες αναδείχθηκε μητέρα Θεού.

Η ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΑ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΜΗΣΗ
Η Θεοτόκος τώρα κατοικεί στον ουρανό, στον οποίο μετατέθηκε από τη γη, καθώς δεν μπορούσε πραγματικά η γη και ο τάφος της να συγκρατήσει έως το τέλος το θεοδόχο σώμα της. Όπως λέει και το κοντάκιο της μεγάλης γιορτής της Κοιμήσεως της Θεοτόκου:

«Την εν πρεσβείαις ακοίμητον Θεοτόκον, και προστασίαις αμετάθετον ελπίδα, τάφος και νέκρωσις ουκ εκράτησεν ως γαρ ζωής Μητέρα, προς την ζωήν μετέστησεν, ο μήτραν οικήσας αειπάρθενον».
Στους αποστόλους αποδεικτικό στοιχείο της αναστάσεώς της από τους νεκρούς είναι τα εντάφια σινδόνια που μόνα απέμειναν στον τάφο και βρέθηκαν από εκείνους που ήλθαν να την αναζητήσουν.

Η ΜΕΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Με την μετάστασή της η Θεοτόκος γίνεται ο τόπος όλων των χαρίτων και πλήρωμα κάθε καλοκαγαθίας και εικόνα κάθε αγαθού, αφού είναι η μόνη που αξιώθηκε όλα μαζί ανεξαίρετα τα χαρίσματα του Πνεύματος. Τώρα με τον θάνατό της προχώρησε από εδώ προς την αθανασία και από εκεί επιστατεί με τις ακοίμητες προς τον Θεό πρεσβείες της εξιλεώνει αυτόν προς όλους μας.

Η ΒΑΤΟΣ
Ποιός δεν γνωρίζει ότι η Παναγία είναι εκείνη η βάτος που ήταν αναμμένη αλλά δεν καιγόταν (Εξ. 3,2) η αυτή η λαβίδα, που πήρε το Σεραφίμ, τον άνθρακα από το θυσιαστήριο (Ψαλμ. 6,6); Επομένως, μόνη αυτή είναι το όριο της κτιστής και της άκτιστης φύσης. Και κανείς άνθρωπος δεν μπορεί να προσεγγίσει τον Θεό, παρα μόνο μέσα από αυτή. Η Θεοτόκος είναι το εδραίωμα των μαρτύρων, η κορυφή και ολοκλήρωση κάθε αγίου.

Η ΚΟΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ
Αυτή είναι η Μάνα μας και η προστασία μας. Γι’αυτό με τη σειρά μας, ας την παρακαλέσουμε να δώσει λύση στα δεινά μας  «μετάτρεψε όλα προς το καλύτερο με τη δύναμή σου, δίδοντας στο σώμα και στην ψυχή μας άφθονη τη χάρη σου για να δοξάζουμε τον προαιώνιο Λόγο που σαρκώθηκε από σένα για μας, μαζί με τον άναρχο Πατέρα και το ζωοποιό Πνεύμα. Αμήν.»

Μοναχός Παΐσιος, Καλύβη Αγίου Ιωάννου Θεολόγου, Αύγουστος 2015

Φωτογραφίες  από το προσωπικό αρχείο του αγιογράφου Κωνσταντίνου Ξενόπουλου

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s