Ο Νυμφίος της Εκκλησίας

νυμφίος 2

Ο Νυμφίος της Εκκλησίας μας δεν είναι άλλος παρά ο Θεάνθρωπος Υιός και Λόγος του Θεού, που χαμήλωσε τους ουρανούς και κατήλθε στον κόσμο.

Ο ίδιος ο Χριστός συχνά παρομοίασε τον ερχομό Του με γάμο και τον εαυτό Του με Νυμφίο (γαμπρό). Η σημασία αυτής της παρομοίωσης είναι ότι στο πρόσωπο του Χριστού συντελείται ένας «ιερός γάμος» Θεού και ανθρωπότητας.

Ο απόστολος Παύλος στην επιστολή προς Εφεσίους κεφ.5, που διαβάζεται κατά την τελετή του γάμου, παρομοιάζει τη σχέση του αντρόγυνου με τη σχέση του Χριστού με την Εκκλησία, αλλά και το «Άσμα Ασμάτων», το ερωτικό τραγούδι του βασιλιά Σολομώντα που βρίσκεται στην Παλαιά Διαθήκη, ερμηνεύεται ως αλληγορία του έρωτα του Θεού προς τον άνθρωπο.

Η κάθοδος του Θεού στον κόσμο είναι το μέγα μυστήριο, η κένωσή Του. Αυτός ο θείος έρωτας « δι΄ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν» φθάνει στα όριά του, στα άκρα. Ανεβαίνει στο Σταυρό και μετά κατεβαίνει στον Άδη. Δεν υπάρχει πιο χαμηλός τόπος και τρόπος για να πάει ο Θεός. Αυτή είναι η Άκρα Ταπείνωση του Θεού, ο Νυμφώνας Του.

Ο αγιογράφος κ. Κωνσταντίνος Ξενόπουλος, επεξεργάζοντας ποιητικά τη διδασκαλία της εκκλησίας σχετικά με το πρόσωπο του Νυμφίου Χριστού, απέδωσε με τον χρωστήρα του σε μία πρωτότυπη σύνθεση τον Ιησού, ολόσωμο και σε μετωπική στάση. Η σύνθεση, η οποία βρίσκεται στον Ιερό Ναό Τιμίου Σταυρού Κατερίνης φέρει στοιχεία της Μακεδονικής σχολής, όπως είναι ο ρεαλισμός με τον οποίο αποδίδεται το σώμα και το πρόσωπο του Χριστού αλλά και ο εσωτερικός φωτισμός τον οποίο αποπνέει. Μερικά στοιχεία μας παραπέμπουν και σε εικόνες του Εμπαιγμού του Κυρίου ή του Χριστού Ελκόμενου, όπως είναι η κόκκινη χλαμύδα, το ακάνθινο στεφάνι, το δέσιμο των χεριών και η κάλαμος. Πίσω από τον Χριστό δεσπόζει ο Σταυρός επάνω στον Γολγοθά, ο οποίος τον περιμένει για να συντελεστεί η τραγικότερη πράξη της αγάπης Του προς τον άνθρωπο, η Σταύρωσή Του, ο Νυμφώνας Του.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s